Adatbiztonság
A Datamentor Hungary Kft. Adatbiztonsági szolgáltatásai egy összefoglalókifejezés, melyben azon tevékenységeinket gyűjtöttük össze, amelyeketügyfeleink adatainak védelmében végzünk.
Ide tartozik a vírusvédelmi, monitoring, operációs rendszer hardening, tűzfal szolgáltatásunk, valamint historikus adatgyűjtési és elemzési képességek kiépítése. Minden esetben szemléletünk a jelenlegi GDPR-ból, valamint az ügyfél által kezelt adatok, ésinformatikai struktúrák kockázati sajátosságaiból kiindulva, találjuk meg az optimális megoldást megrendelőnkkel egyeztetve.
Cégünk tapasztalt szakemberei rendelkeznek a szükséges tudással és erőforrással, hogy az ügyfeleink válláról levegyék a szerver üzemeltetés napi gondjait. Akár kiegészítő erőforrásként, akár teljes környezetek folyamatos üzemeltetésével megbízva szerver üzemeltető mérnökeinket, az adott szervezet hatékonysága javul, idő és költségráfordításai átláthatóbbá vállnak. Szerver üzemeltetés szolgáltatásunkat vállaljuk mind eseti, mind folyamatos jelleggel Windows-os és Linux-os környezetben egyaránt.
Szolgáltatásunk tartalmazza:
- Előzetes felmérések és kockázatelemzések.
- Vírusvédelmi megoldások.
- Tűzfal megoldások.
- Operációs rendszer hardening megoldások.
- Mentések és archiválási megoldások.
- Monitoring megoldások.
- Naplózási és adatgyűjtési és elemzési megoldások.
- Felhasználói/rendszergazdai oktatások.
- Dokumentációk készítése.
Ezen Adatbiztonsági szolgáltatás tevékenységek, egymást erősítve, együttesen tesznek egy komplex informatikai rendszert ellenállóvá!
Mondja el mi akadályozza
üzletmenetét!
Segítünk!
Referencia történet
Ügyfelünk egy nemzetközi biztonsági auditot kapott, ezért fordult hozzánk. Az informatikai osztállyal közösen átvizsgáltuk több szempontból a cég működését.
Kiderült, hogy több hiányosságot is orvosolni szükséges. Nem volt megfelelően kialakítva egy új dolgozó belépési valamint a meglévő dolgozók kilépési folyamata,
így könnyen előfordulhatott emberi hiba miatt, hogy valamilyen jogosultság kiosztása, vagy visszavétele elmaradt. A hálózati struktúra, és az aktív elemek biztonsági beállításai sem feleltek meg a kívánalmaknak. Az operációs rendszerek frissítéseinek folyamatát is pontosabban ki kellett dolgozni, a jelenlegi ad hoc gyakorlat helyett. Az egész informatikai környezet folyamatos naplózását, és felügyeletét is meg kellett oldani. A vizsgálat során kiderült, hogy a tűzfal és vírusvédelmi megoldások sem voltak teljes körűen kiterjesztve a szervezeten belül, valamint azok ellenőrzése is elmaradt. A felhasználók oktatására is ki kellett dolgozni egy megfelelő menetrendet.
Cégünk adatbiztonsági szolgáltatásai segítségével a fenti problémák mindegyikére, olyan korszerű megoldás született, ami nem okozott túlzott terhelést az IT osztály számára. Elsőként a folyamatokat pontosítottuk. A munkavállalók kezelése és oktatása túlmutatott az IT csapaton, de szerencsére a HR osztály partner volt benne. Elvégeztük a szükséges hálózati módosításokat, és bekapcsoltuk egy az egész IT környezetet felügyelő monitoring és naplózási rendszerbe. Kidolgoztuk közösen az IT osztállyal az operációs rendszerek frissítésének eljárási rendjét. A feladatköröket is pontosabban definiáltuk, így az „azt hittem, hogy te megcsinálod” típusú hibák is megszűntek. A vírusvédelmi és tűzfal megoldást is bekötöttük az egységes monitoring rendszerbe, valamint felhasználói típusok szerint egységesítettük, pontosítottuk azok konfigurációit.
Megbízónk az adatbiztonsági szolgáltatásunk elvégzését követően egy megfelelően definiált és pontosan dokumentált IT környezetet tudott üzemeltetni. Ennek üzemeltetési ráfordítási csökkentek az adatbiztonsági szolgáltatásunknak köszönhetően. A kevesebb nem várt incidens, és a rendszerüzemeltetők pontosabb feladatkiosztása miatt, az IT osztály napi munkaterhelése jelentősen átalakult. Az eseti tűzoltások helyett, előtérbe kerültek a hosszútávú és tervezett munkavégzések, így a hatékonysága az IT osztálynak megnőtt.